Tinklinis marketingas Lietuvoje jau seniai nėra naujiena – kas nors siūlo papildus, kosmetiką ar kitus produktus, žadėdami finansinę laisvę bei pasyvias pajamas. Viena iš tokių kompanijų yra FitLine, priklausanti vokiečių įmonei PM International.
Su šiuo verslo modeliu esu susipažinęs jau keletą metų – vienu metu buvau aktyvesnis, kitu metu atidėjau į šoną, bet visada norėjosi pažiūrėti, ar įmanoma viską padaryti „pasyviai“ ir ką tai duoda realybėje.
Šiame straipsnyje pasidalinsiu savo patirtimi: kaip sekėsi prekiauti FitLine produktais, kokie iššūkiai pasitaikė ir ar verta žengti į šį verslą.
Kaip veikia FitLine pardavimai?
Nauji klientai gauna 15 % nuolaidą pirmam pirkimui.
Kaip menedžeris, gaunu 20 % nuolaidą nuo produktų.
Yra papildomi kaštai: siuntimas kainuoja 6 €, o aš imu už siuntimą – 4 €.
Atrodo paprasta, bet realybėje dažnai nutinka taip, kad prekiaujant produktai parduodami vos už +1–2 € pelno arba net į minusą.
Jeigu nori uždirbti daugiau (pvz., turėti 30 % nuolaidą), reikia iš karto pirkti už bent 600 €. Verslui tokia suma nėra didelė, bet pradedančiajam – jaučiasi kaip rimta investicija.
Mano pardavimų rezultatai
Per vieną mėnesį turėjau keturis užsakymus. Bendra suma siekė apie 150 €, o realus uždarbis – vos 5–15 €. (Neskaičiuojant jogirtinės :D)
Ir čia dar ne viskas: logistika suvalgė nemažą dalį uždarbio. Vienas užsakymas tapo „klasika“:
Klientas sumokėjo už siuntimą 26 €,
Aš sumokėjau 31 €,
Plius teko dar kartą siųsti siuntą per paštomatą – papildomi 5 € + dar 5 € nes LP Express neveikė 😀
Galiausiai už logistiką vien tik tame užsakyme sumokėjau apie 16 €, kai pats gavau tik 26 € už viską.
Rezultatas? Verslas atrodė labiau kaip brangus hobis.
Didžiausi iššūkiai
Logistika. Produktai kartais siunčiami ne tiesiogiai klientui, o man, tad tenka papildomai pakuoti ir persiųsti. Tai reiškia papildomas išlaidas ir laiką.
Maža marža. Su 15–20 % nuolaida uždarbis yra minimalus, o jei dar pridėsime siuntimą – neretai gaunasi minusas.
Klientų lojalumas. Nemažai žmonių perka vieną kartą, pasinaudoja nuolaida ir nebegrįžta. Net lojalumo sistemos ar priminimai laiškais dažnai nepadeda.
Didelė riba pasiekti 30 % nuolaidą. Norint rimčiau uždirbti, reikia iš karto investuoti 600 €, bet tai reikalauja arba didelės drąsos, arba jau turimos klientų bazės.
Kas vis dėlto veikia?
Nors uždarbis kol kas nedžiugina, yra keli pliusai:
Produktai tikrai turi savo auditoriją – yra žmonių, kurie tiki FitLine ir perka reguliariai.
Pirmieji užsakymai parodė, kad paklausa egzistuoja, tik ji banguojanti.
Yra galimybė gauti nuolaidas savo vartojimui – jei pats mėgsti produktus, visada gali pirkti pigiau.
Ar verta?
Jeigu noriu būti visiškai nuoširdus – šiuo metu FitLine prekyba man labiau atrodo kaip testavimas, o ne tikras verslas.
Uždarbis minimalus, pelningumas praktiškai nulinis, logistika kartais kelia galvos skausmą. Tačiau pažįstu žmonių, kurie šioje sistemoje tikrai uždirba solidžiai – jie deda daug pastangų, stato komandą, aktyviai dirba su klientais.
Mano eksperimentas buvo daugiau apie tai, ar įmanoma uždirbti „pasyviai“. Rezultatas – ne, nebent investuoji didesnes sumas ir aktyviai įsitrauki.
Mano kvietimas
Jeigu pats norėtum išbandyti FitLine produktus ar prisijungti prie sistemos su 20 % nuolaida visiems pirkiniams, parašyk man el. paštu: info@sveikamkunui.lt.
Padėsiu užregistruoti, paaiškinsiu, kaip veikia sistema, ir galėsi pats įvertinti, ar verta gilintis.
Pabaigai
Mano išvada paprasta: FitLine produktai yra įdomūs, jų auditorija egzistuoja, bet verslo modelis reikalauja aktyvaus darbo ir investicijų. Pasyvus bandymas uždirbti davė daugiau pamokų nei pelno.
Bet jei esi pasiryžęs dirbti, kurti savo komandą ir investuoti – ši veikla gali tapti rimtesniu pajamų šaltiniu.
Klausimas tau: ar esi bandęs tinklinį marketingą? Kaip sekėsi?
Tinklinis marketingas Lietuvoje jau seniai nėra naujiena – kas nors siūlo papildus, kosmetiką ar kitus produktus, žadėdami finansinę laisvę bei.. Skaityti daugiau
Šiandien pasižiūrėjau, ką galima rasti apie Fitline produktus socialiniuose tinkluose – ypač TikTok’e ir uždarose Facebook grupėse. Viešai informacijos nėra.. Skaityti daugiau
Šiandien vis daugiau moterų renkasi ne tik išorinę kosmetiką, bet ir sprendimus, kurie grožį puoselėja iš vidaus. Vienas tokių –.. Skaityti daugiau
FitLine Basics apžvalga: ką iš tikrųjų duoda šis populiarus maisto papildas? Pastaruoju metu vis dažniau tenka išgirsti apie FitLine Basics.. Skaityti daugiau
Šiuolaikinis gyvenimo tempas dažnai priverčia mus ieškoti greitų, tačiau veiksmingų sprendimų, padedančių palaikyti gerą savijautą, energiją ir imunitetą. Tarp vartotojų.. Skaityti daugiau